آسیب ها و چالش کارورزی دانشگاه فرهنگیان و ارائه راهکار های مطلوب
کد مقاله : 1177-INT
نویسندگان
رضا مسعودی *1، امیر پورشاهرودی2، رمضان پای برجای2، جواد نصیری وطن3، محمدمهدی منادی3
1دانشجوی کارشناسی رشته ی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان واحد شهید بهشتی گنبدکاووس
2عضو هیئت علمی ،گروه آموزش معارف اسلامی ، دانشگاه فرهنگیان ، صندوق پستی ۸۸۹ _ ۱۴۶۶۵ تهران، ایران
3عضو هیئت علمی، گروه آموزش معارف اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی ۸۸۹ _ ۱۴۶۶۵ تهران، ایران
چکیده مقاله
یکی از راه های کیفیت بخشی به برنامه های تربیت معلمان و متناسب سازی آن با شرایط امروز جامعه، آماده سازی و مجهز نمودن دانشجو معلمان به مهارت های حرفه ای، قبل از ورود به کلاس درس، تحت عنوان واحدی به نام کارورزی انجام می گیردکه اصلی ترین وظیفه مراکز تربیت معلم و سازمان هایی است که به انحاء مختلف، معلم تربیت می کنند .کارورزی برنامه پیشرفت فردی و حرفه ای کارورز بر پایه نظریه یادگیری تجربی است که تحت نظارت یک گروه دانشگاهی با تکالیف برنامه ریزی شده صورت می گیرد. پژوهش حاضر که با روش کتابخانه ای و به شیوه ی توصیفی – تحلیلی و بر اساس مرور مقالات و منابع قبلی چالش ها و آسیب های درس کارورزی و با هدف آسیب شناسی دوره ی کارورزی دانشجومعلمان و ارائه راهکار و الگو برای بهتر شدن این دوره برای دانشجو معلمان نگاشته شده است. این پژوهش به شناسایی آسیب ها و چالش های دوره‌ی کارورزی دانشگاه فرهنگیان پرداخته و با ارائه‌ی الگوی مطلوب، می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش معلمان آینده کمک کند. آسیب‌ها و چالش‌های موجود در دوره‌ی کارورزی دانشگاه فرهنگیان نیازمند توجه جدی از سوی مسئولین دانشگاه و مدارس است. بهبود شرایط آموزشی، فراهم کردن منابع کافی، و ارتقاء همکاری بین دانشگاه و مدارس می‌تواند به افزایش کیفیت این دوره کمک کند.
کلیدواژه ها
آسیب شناسی ، کارورزی ، دانشگاه فرهنگیان ، راهکار مطلوب
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر