مروری بر نقش برنامه درسی پنهان بر کیفیت آموزش کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان |
کد مقاله : 1169-INT |
نویسندگان |
احسان افشاری نژاد *، امیررضا پهلوان زاده دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
هدف از انجام پژوهش حاضر مروری بر نقش برنامه درسی پنهان بر درس کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می باشد، درس کارورزی ذاتا درسی متفاوت و به دنبال بهبود عملکرد دانشجو معلمان است و برنامه درسی پنهان را میتوان بخشی از فرایند دانست که در سایه قرار دارد و غفلت از آن میتواند به فرایند آموزش لطمه های جبران ناپذیری وارد سازد. نقش برنامه درسی پنهان بر درس کارورزی موضوعی بدیع و جذاب است که پژوهش درباره آن می تواند آسیب های درس کارورزی را کاهش و در بهبود عملکرد دانشجو معلمان تاثیرات چشمگیری داشته باشد؛ یافته های پژوهش حاضر که به روش مروری و مطالعات کتابخانه ای انجام شده است نشان میدهد که برنامه درسی پنهان تاثیر مستقیم و غیر قابل انکار بر درس کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان دارد و از طریق عوامل متعددی می توان به این موضوع پی برد و در راستای بهبود آن تلاش کرد. |
کلیدواژه ها |
کارورزی، برنامه درسی پنهان، دانشجو معلم، دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |