مروری بر نقش برنامه درسی پنهان بر کیفیت آموزش کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1169-INT
نویسندگان
احسان افشاری نژاد *، امیررضا پهلوان زاده
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر مروری بر نقش برنامه درسی پنهان بر درس کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می باشد، درس کارورزی ذاتا درسی متفاوت و به دنبال بهبود عملکرد دانشجو معلمان است و برنامه درسی پنهان را می‌توان بخشی از فرایند دانست که در سایه قرار دارد و غفلت از آن می‌تواند به فرایند آموزش لطمه های جبران ناپذیری وارد سازد. نقش برنامه درسی پنهان بر درس کارورزی موضوعی بدیع و جذاب است که پژوهش درباره آن می تواند آسیب های درس کارورزی را کاهش و در بهبود عملکرد دانشجو معلمان تاثیرات چشمگیری داشته باشد؛ یافته های پژوهش حاضر که به روش مروری و مطالعات کتابخانه ای انجام شده است نشان می‌دهد که برنامه درسی پنهان تاثیر مستقیم و غیر قابل انکار بر درس کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان دارد و از طریق عوامل متعددی می توان به این موضوع پی برد و در راستای بهبود آن تلاش کرد.
کلیدواژه ها
کارورزی، برنامه درسی پنهان، دانشجو معلم، دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی