بررسی فلسفه کارورزی تربیت معلم در کشورهای ایران سنگاپور و فنلاند |
کد مقاله : 1147-INT |
نویسندگان |
زهرا نیرومند * اموزش پرورش |
چکیده مقاله |
تجارب بین المللی تربیت معلم کشورهای پیشرو و روند کسب و توسعه مهارت های حرفه ای می تواند کمک شایانی به ارتقا و بهبود برنامه هـا و روش هـای آمـوزش و اجـرای دور ه هـا در کشور نماید هدف مقاله حاضر مقایسه تربیت معلم در کشورهای فنلاند، سنگاپور، و ایران است. این پژوهش از نظرت. این پژوهش از نظر اهداف، کاربردی و از نوع مطالعات تطبیقی و درزمره روش های مقایسه ای و به روش کیفی است. در این پژوهش از اسناد بالادستی حوزه آموزش وپرورش کشورهای فنلاند، سنگاپورو ایران استفاده شده و با استفاده از روش تمام شماری انتخاب و براساس تحلیل متن و کدگذاری موضوعی بررسی و تحلیل شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که همة کشورهای نامبرده، توسعة صالحیت های حرفهای معلمان را به منظور پاسخگویی به نیازهای آموزشی دوره های مختلف تحصیلی مدنظر قرار داده اند تا دورههای مذکور نیازهای آموزشی جامعه متبوع را تأمین کنند. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: تربیت معلم ، کارورزی ، فنلاند ، سنگاپور، ایران |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |