ارزیابی کیفیت برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه دانشجومعلمان استان بوشهر
کد مقاله : 1133-INT (R1)
نویسندگان
علی اکبر قاسمی *، محمد سلیمانی، یاسر درتاج
گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه دانشجو معلمانی که این دوره ها را گذرانده اند و یا در حال گذراندن دوره هستند، انجام شده است. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی، زمینه یابی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجو معلمان شرکت کننده در دوره های کارورزی در نیمسال دوم1402– 1403 از پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر می باشند که از بین آنها نمونه ای95نفری به صورت در دسترس انتخاب شده اند .برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی آن با نظر متخصصان و پایایی آن باآلفای کرونباخ (84/) تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارspssو آزمون tاستفاده گردید. تحلیل داده های پرسشنامه نشان داد که دوره های کارورزی1 و4 از نظر دانشجو معلمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و دوره های کارورزی3 و 2در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و بیشتر گویه های آن با چالش همراه است.
کلیدواژه ها
کارورزی، برنامه درسی ، دانشجو معلم ، ارزیابی ، چالش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی