مطالعات تطبیقی کارورزی در نظام های تربیت معلم و بررسی آموزه های جهانی |
کد مقاله : 1125-INT (R1) |
نویسندگان |
محمد علی پیرکمالی *1، مائده لطیفی2، فاطمه شهرکی2، زهرا میرکمالی3، مهدیه پیرکمالی4 1دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. 2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، گروه آموزش ابتدایی، واحد زاهدان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد، زاهدان، ایران. 3دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی، گروه آموزشی مدیریت دولتی، دانشگاه غیر انتفاعی هاتف، زاهدان، ایران. 4دانش آموز پایه دوازدهم رشته تجربی، دبیرستان دخترانه دانشگاه، سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران. |
چکیده مقاله |
در این پژوهش هدف کلی، مطالعات تطبیقی کارورزی در نظامهای تربیت معلم و بررسی آموزه های جهانی می باشد. در این پژوهش با استفاده از روش ترکیبی تحلیل اسناد و نظریه مطالعات تطبیقی کارورزی در نظامهای تربیت معلم شناسایی شد. پس از مشورت با صاحب نظران حوزه روش پژوهش و تربیت معلم تصمیم بر این شد که چارچوب بر اساس ادبیات و پیشینه پژوهش این حوزه تدوین گردد. ابتدا برای درک موضوع و شناخت کافی از منابع و دانش موجود، مبانی نظری، پیشینه ملی و بین المللی مرتبط با پژوهش حاضر مرور شد. تحلیل اسنادی پژوهشی مبتنی بر شواهد برگرفته از مطالعه اسناد است و اسناد به کار رفته در پژوهش اسنادی شامل اطلاعات و نتایجی هستند که توسط نویسندگان و پژوهشگران قبلی در حوزه مورد بحث فراهم شده اند. جامعه آماری در این بخش اسناد پژوهشی در زمینه مطالعات تطبیقی کارورزی در نظامهای تربیت معلم بود. بنابراین مقالات پژوهشی استفاده شد که توسط پژوهشگران داخلی و خارجی و مؤسسات مرتبط با این حوزه به منظور بهبود مطالعات تطبیقی کارورزی در نظامهای تربیت معلم است. لذا نتیجه می گیریم که: 1- با توجه به مطالعات انجام شده نتیجه می گیریم که شکل و محتوای آموزشی با هدفهای امروز کشورها و با آرمان های جمهوری اسلامی منطبق نیست. و اصلاحاتی در فرایند جذب و نحوه تربیت معلم باید صورت پذیرد. مسئله تربیت معلم از همه لحاظ مسئله ای اساسی است و حل آن بر حل همه مسائلی که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته تقدم و تفوق دارد. |
کلیدواژه ها |
مطالعات تطبیقی، کارورزی، تربیت معلم، آموزه های جهانی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |