بررسی جایگاه هوش مصنوعی به عنوان مربی هوشمند در برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1119-INT
نویسندگان
حسین عباسی *1، بهنام رسولی2
1گروه آموزشی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تهران
2گروه آموزشی علوم تربیتیف دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده مقاله
هدف تحقیق بررسی جایگاه هوش مصنوعی به عنوان مربی هوشمند در برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان بود. روش تحقیق از نوع توصیفی و تحلیلی بود که در آن مقالات و کتاب از پایگاه های داده ها داخلی و خارجی شامل مگ ایران، ساینس دایرکت، پاپ مد و الزویر با کلید واژه ها هوش مصنوعی، مربی هوشمند،کارورزی مورد بررسی قرار گرفت. استنتاج مفهومی حاکی از آن است که در طراحی مربی هوشمند برای درس کارورزی باید مولفه های چارچوب‌های نظری مربی هوشمند، بازنمایی دانش، ارزیابی تشخیصی و مکانیسم های بازخورد، انطباقی و سفارشی سازی، محیط های شبیه سازی و تمرینی، همکاری و اجتماع سازی، تجزیه و تحلیل داده ها و بهبود مستمر توجه کرد. از این رو می توان نتیجه گرفت مربی هوشمند با کمک هوش مصنوعی با ارزیابی‌ های تشخیصی، انطباق، شبیه‌ سازی و تجزیه و تحلیل داده‌ ها، بستری قوی برای توسعه مهارت‌ های معلمی در کارورزی فراهم می‌ کند.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، مربی هوشمند، برنامه درسی، کارورزی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی