بررسی اصول روایت نگاری تاملی دانشجو معلمان در برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان |
کد مقاله : 1114-INT |
نویسندگان |
محمد علی پیرکمالی *1، عزیز الله رودینی2، سبا میردادی3، علیرضا میردادی4 1دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. 2دکترای تخصصی مدیریت کارآفرینی، گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. 3دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، گروه آموزش ابتدایی، واحد زاهدان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد، زاهدان، ایران. 4دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر، بررسی اصول روایت نگاری تاملی دانشجو معلمان در برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان است. برای دستیابی به تبیین فوق، از روش ترکیب پژوهی استفاده شده است که در آن مهم ترین پژوهش های چند سال اخیر با روشی نظام مند انتخاب شدند و مورد واکاوی محتوایی قرار گرفتند. در مرحله بعد (غربالگری ریز) پژوهش هایی که معیارهای مد نظر را داشتند انتخاب شدند. سپس طبق اصول تلفیق، ترکیبی از یافته های آنها بازاندیشی و بازارایی شد. با توجه به یافته های مطالعه، می توان نتیجه گرفت که ابعاد چهارگانه روایت نگاری تاملی یعنی روایت نگاری تأملی و سطوح تأمل/ روایت نگاری تاملی و توسعه خود حرفه ای/ روایت نگاری تأملی و هویت اجتماعی/ و روایت نگاری تأملی و هویت حرفه ای دانشجو معلمان بر برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان تأثیر مثبت دارد و می توان از آن به عنوان یک ابزار قوی و قدرتمند استفاده کرد. |
کلیدواژه ها |
کارورزی، روایت نگاری تاملی، دانشجو معلمان. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |