تبیین نقش فناوری اطلاعات در برنامه درسی کارورزی به منظور دانش آفرینی در دانشگاه فرهنگیان |
کد مقاله : 1113-INT |
نویسندگان |
محمد علی پیرکمالی *1، زهرا دهباشی2 1دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. 2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، گروه آموزش ابتدایی، واحد زاهدان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد، زاهدان، ایران. |
چکیده مقاله |
هدف این پژوهش تبیین نقش فناوری اطلاعات در برنامه درسی کارورزی به منظور دانش آفرینی در دانشگاه فرهنگیان می باشد که در راستای محورعای همایش تنظیم گردیده و با مشخص نمودن نقش فناوری اطلاعات جایگاه آن را در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان مشخص نموده است . آموزش و پرورش از طریق برنامه ی درسی رسالت خود را انجام میدهد برنامه های درسی جهت تحقق این هدف باید فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) کارایی و اثر بخشی لازم را داشته باشند. پژوهش حاضر با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی انجام گرفت. یافته های بیانگر آن است که بهره گیری از پدیده فاوا در برنامه درسی کارورزی دارای فواید فراوانی از جمله امکان بهره گیری از یک برنامه درسی تلفیقی در آموزش فراگیران قرار دادن دانش ساختارمندتری در اختیار فراگیران، افزایش میزان اهمیت و اعتبار محتوای برنامه، میباشد. نتیجه پژوهش نشان داد که فناوری اطلاعات در برنامه درسی کارورزی باعث دانش آفرینی در دانشگاه فرهنگیان می شود. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات، برنامه درسی، کارورزی، دانش آفرینی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |