بررسی الگوهای نوین و منطبق با برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1111-INT (R1)
نویسندگان
محمد علی پیرکمالی *1، خدیجه شهرکی گلشن2، صدیقه گلشن2، نعمت اله پیرکمالی3
1دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
2دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه آموزشی مدیریت آموزشی، واحد زاهدان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد، زاهدان، ایران.
3دامشجوی دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران.
چکیده مقاله
دوره کارورزی را می توان مهمترین مرحله از مراحل پیوسته آموزش دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان دانست. دانشجو در دوره کارورزی از مرحله نظری وارد مرحله عملی شده و خود را در نقش یک معلم آینده احساس می کند، هدف کلی از پژوهش حاضر، بررسی الگوهای نوین و منطبق با برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 بود. بررسی الگوهای نوین در حیطه کارورزی برای دانشجو معلمان در دانشگاه های مختلف به خصوص دانشگاه های فرهنگیان کشور امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. این امر می تواند نتایج سودمندی از جمله بسط و غنی سازی الگوهای نوین و منطبق با برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان را به دنبال داشته باشد، که این خود گامی مهم جهت موفقیت در بررسی الگوهای نوین و منطبق با برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان می باشد. متدلوژی در تحقیق حاضر؛ به روش تحلیلی- اسنادی بود و از نظر هدف در دسته تحقیقات کاربردی می باشد. در این پژوهش ابتدا به مطالعه و واکاوی در تحقیقات پیشین با موضوعاتی از قبیل، بررسی الگوهای نوین و منطبق با برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان و انواع الگوها در حوزه برنامه درسی کارورزی پرداخته شد و در پایان ضمن بررسی پژوهش ها، الگوهای فوق تایید گردید.
کلیدواژه ها
الگوهای نوین، برنامه درسی، کارورزی، دانشگاه فرهنگیان.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر