بررسی آسیب ها و چالش های موجود در برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان ایران به منظور ارائه الگوی مطلوب و کارامد
کد مقاله : 1088-INT (R1)
نویسندگان
لعیاالسادات حسینی *
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
برنامه کارورزی یکی از مهم ترین موقعیت‌ها برای کسب شایستگی در حرفه معلمی است که هدف آن ادغام تحصیل با برنامه‌ها و عملکردهای تجربی است در واقع گارورزی به مثابه پلی است میان دانش نظری و دانش عملی که بدین منظور هدف از پژوهش حاضر واکاوی برنامه کارورزی به منظور شناسایی چالش‌ها و آسیب‌هایی است که اکنون در جامعه فرهنگیان در حال اجراست و در نهایت ارائه الگوی موثر و کارامد به دانشگاه های فرهنگیان ایران تا در راستای رسیدن به هدف مطلوب نظام تعلیم و تربیت معلمان گامی موثر برداشته شود. در این پژوهش تلاش شد با بررسی نظام‌مند و سیستماتیک منابع موجود در این زمینه، مهم ترین شاخص‌ها دسته بندی شود. روش پژوهش حاضر مروری - کتابخانه ای است. جامعه آماری27 سند از منابع داخلی و خارجی است.. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد، مهم‌تربن موانع کارورزی در ایران عبارتند است از زمان کم اختصاص داده شده، کمبود اساتید مشرف به اهداف، سنتی بودن روال کار، انعطاف پذیری کم
کلیدواژه ها
کارورزی، چالش، معلم، تربیت معلم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر