بررسی صلاحیت ها و مهارت‌های زیست حرفه ای موردنیاز معلمان ابتدایی در مدارس باتوجه‌به نقش الگویی معلم
کد مقاله : 1073-INT
نویسندگان
مرجان سلیمان نژاد *1، رقیه خدابخش2، رحیم محجوب3
1فرهنگیان
2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهیده بنت الهدی صدر، قزوین، ایران
3معلم و مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان، مدیریت پردیس‌های استان قزوین، ایران
چکیده مقاله
این تحقیق به بررسی صلاحیت‌ ها و مهارت‌ های زیست حرفه‌ ای موردنیاز معلمان دوره ابتدایی می‌ پردازد و نقش الگویی آن‌ها را در فرایند یادگیری و تربیت دانش‌ آموزان تحلیل می‌کند. داده‌های به‌دست‌آمده به‌ وسیله پرسش‌ نامه الکترونیکی و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و همچنین به روش مروری و کتابخانه‌ای و گردآوری اطلاعات از مقالات و منابع معتبر این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه‌ به اهمیت دوره ابتدایی در شکل‌ گیری شخصیت و نگرش‌های آیندة دانش‌آموزان، معلمان باید دارای مهارت‌های متنوعی از جمله مهارت‌های آموزشی، ارتباطی و حرفه‌ای باشند. این مقاله همچنین به تأثیر این مهارت‌ها بر ایجاد یک محیط یادگیری مثبت اشاره می‌کند. نتایج نشان می‌دهد که معلمان به‌عنوان الگوهای رفتاری، نه‌تنها در انتقال دانش، بلکه در شکل‌دهی به ارزش‌ها و نگرش‌های دانش‌آموزان نیز نقش دارند. در نهایت، پیشنهاداتی برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و تقویت نقش الگویی آن‌ها ارائه می‌شود که می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش کمک کند.
کلیدواژه ها
دوره ابتدایی، صلاحیت‌های حرفه‌ای، مهارت، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر