نقش کارورزی در صلاحیت حرفه‌ای معلمان: مسیری برای تربیت ‌معلم فکور
کد مقاله : 1071-INT
نویسندگان
سیده سمیه جلیل آبکنار *1، عارفه گرجی2
1گروه آموزش روان‌شناسی و مشاوره، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 14665-889 تهران، ایران
2دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان، پردیس فاطمه زهرا (س)، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی -888 56441 تهران، ایران
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف تحلیل نقش کارورزی در صلاحیت حرفه‌ای معلمان، مسیری برای تربیت ‌معلم فکور انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و مروری است. از مقاله‌های موجود در پایگاه‌های علمی IranDoc SID, Magiran, ISC, Science Direct, Scopus, PubMed, Medline, و Google scholar و برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان جهت گردآوری اطلاعات درباره نقش کارورزی در صلاحیت حرفه‌ای معلمان، مسیری برای تربیت ‌معلم فکور استفاده شد. نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که برنامه کارورزی در دانشگاه فرهنگیان بر صلاحیت حرفه‌ای و تربیت معلم فکور متمرکز است. با بررسی پیشینه‌های مطالعاتی در بخش یافته‌ها به 12 بعد از صلاحیت‌های حرفه‌ای و بر ابعاد تامل و حیطه‌های آن اشاره شده است. براساس یافته‌های پژوهش، برنامه کارورزی به عنوان یکی از کاربردی‌ترین دروس دانشگاه فرهنگیان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند در جنبه‌های مختلف توانمندی دانشجویان به خصوص افزایش صلاحیت حرفه‌ای و تربیت دانشجویان فکور بسیار حائز اهمیت باشد.
کلیدواژه ها
تربیت معلم فکور، صلاحیت حرفه‌ای معلمان ،کارورزی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر