تبیین نقش کارورزی در توانمندسازی دانشجو معلمان آموزش زبان عربی |
کد مقاله : 1066-INT |
نویسندگان |
پوران رضائی چوشلی * پوران رضائی چوشلی، گروه آموزش زبان و ادبیات عربی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران. |
چکیده مقاله |
کارورزی بستری فراهم میکند که دانشجو معلمان قبل از قرار گرفتن در محیط شغلی ، فضای شبیهسازی شده تدریس واقعی را با تمام ریزهکاریهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی آن تجربه کنند، این جستار در نظر دارد نقش کاروری را در توانمندسازی دانشجو معلمان رشته آموزش زبان عربی بررسی کند، از این رو با روش توصیفی تحلیلی با تکیه بر اسناد کتابخانهای به دنبال یافتن پاسخی برای این سؤال هست که واحدکارورزی در توانمندسازی دانشجو معلمان رشته آموزش زبان عربی چه نقشی ایفا میکند؟ نتایج پژوهش نشان میدهد که کارورزی فرصتی فراهم مینماید که دانشجومعلمان بتوانند از دروسی که فرا گرفتهاند به صورت عملی استفاده کنند، مشکلات را در کلاس مشاهده میکنند و با راهنمایی معلم یا استاد راهنما راه برون رفت از آن معضل را بیابند، با توجه به بیعلاقگی دانشآموزان به درس عربی، دانشجو معلمان در مسیر طولانی کارورزی میتوانند روشهای جذابسازی درس را طراحی و تمرین کنند و این درس سبب افزایش اعتماد به نفس نومعلمان میشود. |
کلیدواژه ها |
کارورزی، مهارت آموزی، دانشجو معلم، آموزش زبان عربی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |