تاثیر آموزش معکوس بر بهبود مهارت دانشجو معلمان رشته آموزش شیمی در دوره کارورزی
کد مقاله : 1061-INT
نویسندگان
بهزاد رستمی *
-
چکیده مقاله
امروزه اوضاع آموزشی به شدت در حال تغییر است و محیط های آموزشی در طی چند دهه گذشته به شدت تغییر کرده است، به خصوص در دوران کرونا که آموزش حضوری تا حدودی تعطیل شده بود و آموزش مجازی و روش تدریس معکوس جایگزین آن را گرفته بود. در دوران کنونی به علت افزایش تعداد دانش آموزان و کمبود وقت، معلم زمان زیادی را برای تدریس و مشاهده ی تکالیف و رسیدگی به تمام تکالیف و فعالیت های همه ی دانش آموزان را ندارد، بنابراین استفاده از شیوه ی روش تدریس معکوس می تواند کارایی و اثرگذاری بسیاری داشته باشد.پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی تاثیر آموزش معکوس بر بهبود مهارت دانشجو معلمان رشته آموزش شیمی در دوره کارورزی بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که در این روش، معلم محتوای آموزشی که نیاز دانش آموزان است را متناسب با فهم و درک آن ها، در خارج از کلاس و با استفاده از وسایل رسانه ای به آن ها ارائه می دهد و یادگیرندگان، مباحث خود را از طریق منابع آموزشی دریافت می کنند. به گونه ای که دانش آموزان فیلم ها و سخنرانی های ضبط شده را می بینند وگوش میدهند و تکالیف خواسته شده را انجام می دهند. درچنین وضعیتی زمان کلاس کاهش میابدو مدیریت می شود و این کار باعث تقویت یادگیری وفهم بیشتر دانش آموزان می شود.
کلیدواژه ها
آموزش معکوس، آموزش شیمی، کارورزی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر