بررسی نقش فناوری اطلاعات در برنامهریزی درسی کارورزی (مورد مطالعه: دانشجو معلمان سال تحصیلی 1403-1402) |
کد مقاله : 1056-INT (R1) |
نویسندگان |
فاطمه موسی زاده *1، شفیعه موذن پور2 1دولتی - اداره آموزش و پرورش _دبیر 2دولتی - اداره آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
زمینه و هدف: با توجه به اینکه عصر حاضر یعنوان جامعه فراصنعتی معروف شده است . بر این اساس معلمان را راغب ساخته است تا به دنبال دانش و پیشرفت در این زمینه باشند. هدف این پژوهش بررسی نقش فناوری اطلاعات در برنامهریزی درسی در سال تحصیلی 1403-1402 بود. روش: این پژوهش با استفاده از روش پیمایش و با ابزار پرسشنامه صورت گرفته است. جامعه پژوهش را دانشجو معلمان گلستان تشکیل دادهاند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 350 نفر تعیین شد و با استفاده از شیوه نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای، انتخاب شدند. یافتهها: برای تحلیل دادههای پژوهش، از آزمونهای ضریب همبستگی با نرمافزار spss24 استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ، محاسبه و مناسب ارزیابی شد که بر اساس آن ضریب متغیرهای پژوهش و ابعاد آن بیش از 0.7 بود. نتیجهگیری: نتایج نشان داد که این متغیرهای رویکرد رفتاری و قابلیت مداری، رویکرد موضوعی- دیسیپلینی، رویکرد اجتماعی، رویکرد رشد گرا، رویکرد شناختی، رویکرد انسانگرایانه، رویکرد ماورای فردی با فناوری اطلاعات رابطه معنیداری دارند. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات، برنامه ریزی درسی، کارورزی، دانشجومعلم |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |