نقش کارورزی در توسعه حرفهای دانشجومعلم |
کد مقاله : 1051-INT (R1) |
نویسندگان |
راحله محمدباقر * گروه آموزش معارف اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
از آنجا که موضوع تربیت معلم به منظور آمادگی و پیشرفت حرفهای دانشجومعلمان مورد توجه دانشگاه فرهنگیان است، برنامه درسی کارورزی در کلیه رشتههای این دانشگاه از سال 1393 به منظور ارتقای هویت معلمی به اجرا درآمد، تا فرصت لازم شایستگی و تجربه بهکارگیری دانش نظری در موقعیت عملی را برای دانشجومعلمان فراهم سازد. هدف از پژوهش حاضر بررسی چگونگی نقش برنامه درسی کارورزی در توسعه حرفهای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است. روش پژوهش توصیفی - تحلیلی از نوع کاربردی است که به تجزیه و تحلیل شیوه ارائه برنامه کارورزی در دانشگاه فرهنگیان پرداخته است. نتایج این مطالعه نشان داد که واحد درسی کارورزی در ارتقای صلاحیتهای معلمی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تأثیر معناداری دارد واز سویی پس از فارغالتحصیلی با انگیزه و اعتماد به نفس یبشتری وارد فضای شغلی- حرفهای خود میشوند و از سوی دیگر در موقعیت آموزشی، توانایی اجرای دانش آموخته در ابعاد نظری و عملی را دارند. |
کلیدواژه ها |
تربیت معلم، دانشجومعلم، دانشگاه فرهنگیان، کارورزی، توسعه حرفهای |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |