پیش بینی مدیریت کلاس درس در دانشجومعلمان کارورز: نقش باورهای خودکارآمدی و حل مساله اجتماعی |
کد مقاله : 1048-INT |
نویسندگان |
فرشته چراغی * دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف پیش بینی رویکرد مدیریت کلاس درس بر اساس باورهای خودکارآمدی و حل مساله اجتماعی در دانشجو معلمان کارورز انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجو معلمان کارورز پردیس نسیبه تهران بود که به روش نمونه گیری تصادفی تعداد 144 نفر نمونه پژوهش را تشکیل دادند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه های مدیریت کلاس (یزدی و عالی، 1387) باورهای خودکارآمدی (اسچانن – موران و وولفولک، 2001) و حل مساله اجتماعی (دزوریلا و همکاران، 2002) استفاده شد. داده ها به کمک روش رگرسیون گام به گام مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد متغیرهای پژوهش در مجموع با 25/0=R² قادر به پیش بینی متغیر ملاک می باشند. بنابراین این سازه ها می توانند در پیش بینی رویکرد دانشجو معلمان کارورز به مدیریت کلاس درس مورد توجه قرار گیرند. یافته ها با توجه به نظریه ها و مطالعات قبلی تبیین شد. |
کلیدواژه ها |
مدیریت کلاس درس، باورهای خودکارآمدی، حل مساله اجتماعی، دانشجو معلمان کارورز |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |