بررسی مشکلات دوران کارورزی دانشجومعلمان رشته آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان زنجان |
کد مقاله : 1045-INT |
نویسندگان |
محمدرضا طوسی نصرآبادی * عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان زنجان |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر به بررسی مشکلات دانشجو معلمان آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان در سال تحصیلی 1402-1403 در دورۀ کارورزی میپردازد و به دنبال یافتن راهبردهایی برای مقابله با این مشکلات در دورۀ مذکور است. کارورزی به عنوان یک مرحله مهم در فرآیند آموزش دانشجومعلمان، بر تصمیمات و احساسات آتی دانشجو معلمان تأثیر دارد و طولانیترین و فشردهترین مواجهه با حرفه معلمی برای دانشجو معلمان است. علیرغم این واقعیت که کارورزی جزء ضروری برنامههای آموزش زبان است، اما توجه لازم را به خود جلب نکرده است. رویکرد تحقیق حاضر کیفی است و برای دستیابی به هدف از ابزار مصاحبه استفاده شد. بدین منظور بعد از مصاحبه با تعداد 30 دانشجوی دختر و پسر و تحلیل دادهها، نتایج کلی نشان داد که دانشجو معلمان در دورۀ کارورزی با مشکلات متعددی مواجه بودهاند که در سه محور مدارس و مدیران و معلمان راهنما، دانشگاه فرهنگیان و اساتید راهنما و خود دانشجو معلمان دستهبندی گردیده و پیشنهاداتی جهت رفع این مشکلات ارائه گردید. |
کلیدواژه ها |
کارورزی، دانشجو معلم، تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |