بررسی مزایا، محدودیت ها و چالش های کاربرد فناوری های نوین در کارورزی از دیدگاه معلمان دبستان های تهران |
کد مقاله : 1044-INT (R1) |
نویسندگان |
محمدمهدی نامی *1، فرهاد علی پور2 1دانشگاه فرهنگیان پردیس چمران 2دانشکده علوم تربیتی، پردیس شهید چمران، دانشگاه فرهنگیان، تهران |
چکیده مقاله |
با توجه به اهمیت و جایگاه کارورزی برای دانشجو معلمان، هدف این پژوهش شناسایی نقاط قوت، محدودیت و چالشهای بهکارگیری فناوری اطلاعات در کارورزی می باشد. این پژوهش بر اساس پرسشنامه های برخط ارسالی برای 200 معلم و 190 پاسخ دریافتی از 48 دبستان دخترانه و پسرانه مناطق 13 و 14 تهران به بررسی نقش فناوری های نوین در بهبود درس کارورزی دانشجومعلمان آموزش ابتدایی می پردازد. نتایج پژوهش نشان داد اهم عوامل قوت کاربرد فناوری نوین در کارورزی شامل تولید محتوای مفید و موثر توسط دانشجومعلمان در کلاس های کارورزی و شناسایی دقیق تر اشتباهات در روش تدریس و یادگیری و افزایش خلاقیت و تشخیص استعداد دانش آموز بوده، اهم محدودیت ها شامل زمان محدود درس کارورزی، دانش اندک فناوری دانشجو معلمان و امکانات مدارس در حوزه فناوری نو و چالشها شامل کمبود استاد راهنمای آگاه به فناوری های نوین، تعامل ضعیف مجموعة مدیریتی و ساختاری دانشگاه فرهنگیان با ادارات کل آموزش و پرورش استانها و مدیران مدرسه ها و مشکلات فنی و ارتباطی از قبیل پوشش شبکه می باشد. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات، آموزش، کارورزی، هوش مصنوعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |