بررسی تجربه زیسته دانشجو معلمان آموزش ریاضی از واحد درسی کارورزی دو |
کد مقاله : 1026-INT |
نویسندگان |
اعظم معتمدی * استادیار دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی تجربه زیسته دانشجو معلمان آموزش ریاضی از واحد درسی کارورزی دو انجام شده است.مطالعه حاضر مبتنی بر رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون، با حضور20 دانشجو آموزش ریاضی پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان به روش نمونه گیری هدفمند، با مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام شده است.یافته ها نشان داد که در کل نمونه مورد بررسی نسبت به واحد درسی کارورزی دو،نگرش مثبتی داشتند. تجربه زیسته آنها در چهار مضمون اصلی«افزایش دانش عملی شخصی»،«هدایتگری استاد راهنما»،«نقش پداگوژیگ معلم راهنما» و «بوروکراسی» طبقه بندی گردید.به نظر می رسد اگرچه واحد کارورزی دو یک واحد کارآمد برای دانشجویان است اما مشکلات مطرح شده همچون نبود یک برنامه ریزی جامع جهت کنار هم قرار دادن عوامل متعدد و تاثیرگذار در اجرای بهینه ی این واحد درسی می تواند برای برخی از آنها گذراندن این واحد درسی را با مشکل روبرو ساخته و اثر مطلوب آن را خنثی نماید. |
کلیدواژه ها |
کارورزی دو، دانشجو معلم،آموزش ریاضی، تجربه زیسته |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |