بررسی نقش برنامه درسی کارورزی بر رشد حرفه ای معلمان |
کد مقاله : 1017-INT (R1) |
نویسندگان |
امیرحسین خلیلی *1، فرهاد سهامی ابراهیمی2 1دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی همدان 2دکترای تاریخ انقلاب اسلامی استادیار گروه آموزش معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
یکی از ابعاد بسیار مهم در تضمین کیفیت آماده سازی معلم، کارورزی است. کارورزی به سلسله فعالیت های کاربردی و سازمان یافته ای اطلاق میشود که فرایند آموزش و آماده سازی دانشجو معلمان را از دوره آگاهی های نظری به مرحله اجرای فعالیت های عملی کاربردی این حرفه تسهیل و ممکن میسازد. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی نقش برنامه درسی کارورزی بر رشد حرفه ای معلمان بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که کارورزی و کارآموزی به عنوان پلی ما بین تربیت نظری و ورود به حرفه ی معلمی، تاثیر مستقیم در کارآمدی و رشد حرفه ای معلمان دارد. یافته های پژوهش نشان می دهد به طور کلی تربیت معلم دو بعد تربیت نظری (نظری) و تربیت حرفه ای را داراست. کارآموزی و کارورزی در بعد تربیت حرفه ای معلم بسیار حائز اهمیت است و توجه بدان بسیار ضروری است. |
کلیدواژه ها |
برنامه درسی، کارورزی، مهارت های معلمی، رشد حرفه ای |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |