فرصت‌ها و چالش‌های کارآموزی از دیدگاه دانشجو معلمان رشته مشاوره
کد مقاله : 1004-INT (R2)
نویسندگان
مریم حسینی اصل *1، زهره حمزه لو2
1گروه آموزش روانشناسی و مشاوره، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
2گروه آموزش علوم تربیتی ، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده مقاله
دوره‌های کارورزی فرصت‌های عملی فراهم می‌کند تا دانشجومعلمان در حال آموزش دیدگاه‌ها، تصورات، مهارت‌ها و آموخته‌های خود را به چالش بکشند. این تجارب نقش معناداری در رشد آنان ایفا می‌کند. در همین راستا، هدف پژوهش حاضر بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها کارورزی از دیدگاه دانشجو معلمان رشته مشاوره بود. روش پژوهش از نوع کیفی و توصیفی است. جامعه آماری تمامی دانشجو معلمان دختر رشته مشاوره ورودی 1399 دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی می‌باشد. تعداد 15 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس و تا حد اشباع داده ها در پژوهش شرکت کردند. برای جمع آوری داده‌ها از مصاحبه نیمه سازمان یافته استفاده شد. روایی محتوایی سؤال‌های مصاحبه، توسط متخصصین تأیید شد. برای افزایش دقت تجزیه و تحلیل مصاحبه‌ها از روش پرسش از همکار، کاوش به وسیله افراد مورد مطالعه و استفاده از مسیر ممیزی استفاده شد. پس از کدگزاری، مضمون‌های زیر به دست آمد:
تعامل با مجریان کارورزی، تعامل با مکان، تعامل با فضای مشاوره، تعامل با خود.
کلیدواژه ها
کلید واژه: کارورزی، چالش‌ها، فرصت‌ها، دانشجو معلمان رشته مشاوره
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی